logo

دفتر مرکزی: مشهد - شریعتی 40 ساختمان اداری / تجاری آرتا طبقه دوم واحد 205

دفتر فروش: مشهد - نبش پاستور 18 پلاک 144

ایمیل: info@baharansys.ir

همراه: 0411 004 0936

تلفن: 91014701- 051


بخش کامل مقاله

روابط عمومی و فناوری‌های جدید

مقالات دیگر


logo

دفتر مرکزی: مشهد - شریعتی 40 ساختمان اداری / تجاری آرتا طبقه دوم واحد 205

دفتر فروش: مشهد - نبش پاستور 18 پلاک 144

ایمیل: info@baharansys.ir

همراه: 0411 004 0936

تلفن: 91014701- 051


روابط عمومی یکی از عناصر کلیدی در هر سازمان و شرکت است. با توجه به تغییرات روزافزون در دنیای فناوری، استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه روابط عمومی نیز بسیار مهم شده است.روابط عمومی از جمله حوزه‌هایی است که تحت تأثیر فناوری‌های نوین قرار گرفته است. فناوری‌هایی مانند رسانه‌های جدید، شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوای دیجیتال همچنین نقش آن‌ها در ارتقای کیفیت واکنش‌ها و ارتباطات سازمانی و نحوه عملکرد روابط عمومی را به کلی دگرگون کرده‌اند

 

روابط عمومی

 

 

اهمیت فناوری‌های جدید در روابط عمومی

فناوری‌های جدید مانند شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، پادکست‌ها و ویدیوها امکان ارتباط مستقیم با مخاطبان را به روابط عمومی‌داران می‌دهند. این فناوری‌ها به شرکت‌ها امکان می‌دهند تا با جامعه مشتریان خود در ارتباط باشند، نظرات و پیشنهادات آن‌ها را بشنوند و به طور مداوم با آن‌ها در ارتباط باشند. یک روابط عمومی فعال باید امروزه از این ابزار در جهت پیشبرد اهداف شرکت و سازما خود استفاده کند چون رقبا قطعا در این عرصه بسرعت فعالیت خواهند کرد و رقابت بسیار نزدیک است.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی در روابط عمومی

شبکه‌های اجتماعی به روابط عمومی‌داران امکان می‌دهند تا با مخاطبان خود در ارتباط باشند و اطلاعات، اخبار و محتواهای مرتبط را به آن‌ها ارائه دهند. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توان محتوای جذاب و خلاقانه را با مخاطبان به اشتراک گذاشت و از طریق نظرات و پیشنهادات آن‌ها بهبود‌های لازم را در سازمان ایجاد کرد.

شبکه های اجتماعی تاثیر گذار در کشور ما شامل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام، ایتا، بله، روبیکا، گپ و… است که روابط عمومی ها برای تعامل بهتر با کاربران و جامعه هدف خود باید در چندین پلتفرم حضور فعال داشته باشد.

مطالب مرتبط  استفاده از دیجیتال ساینیج برای تبلیغات محیطی

 

 

اثرگذاری وبلاگ‌ها در روابط عمومی

وبلاگ‌ها به روابط عمومی‌داران امکان می‌دهند تا با استفاده از نوشتار، اطلاعات مفید و کاربردی را به مخاطبان ارائه دهند. با انتشار مقالات و نوشته‌های مرتبط با صنعت و فعالیت سازمان، می‌توان نقش تخصصی سازمان را بهبود داد و اعتبار سازمان را در نظر مخاطبان افزایش داد. همچنین در جستجوی موتورهای جستجو از جمله گوگل مطالب نوشته شده در وبلاگ موثر است تا برندی برای شرکت و موسسه شما باشد.

استفاده از پادکست‌ها و ویدیوها در روابط عمومی

پادکست‌ها و ویدیوها به روابط عمومی‌داران امکان می‌دهند تا از طریق صدا و تصویر، ارتباط بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنند. با ایجاد پادکست‌های آموزشی، مصاحبه‌ها و ویدیوهای تبلیغاتی، می‌توان محتوای جذاب و قابل مصرف را به مخاطبان ارائه داد و نقش سازمان را به‌خوبی به آن‌ها نشان داد.

 

استفاده از نرم افزارهای مدیریت تبلیغات

باتوجه به نیاز امروز روابط عمومی ها در نمایش و انتشار مطالب و تبلیغات خود امر کنترل و نمایش این محتواها اهمیت ویژه ای پیدا می کند. در سازمان های دولتی و غیر دولتی بزرگ مخصوصا این موضوع اهمیت خیلی بیشتری دارد. یکی از نرم افزارهایی که برای این منظور مورد استفاده روابط عمومی های نوین قرار میگیرد دیجیتال ساینیج است.

 

14مزیت استفاده از دیجیتال ساینیج/انواع دیجیتال ساینیج/تفاوت دیجیتال ساینیج های شهری با نمایشگر های خانگی دیجیتال ساینیج یا تابلو اعلانات هوشمند از مهم ترین ابزار هایی است که هر کسب و کار و بیزینسی برای پیشرفت و گسترش فعالیت خود باید به آن توجه داشته باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد تغییرات زیادی در حوزه هایی همچون تبلیغات هستیم و همراه شدن با تکنولوژی قطعا تاثیر مثبتی روی کسب وکار شما خواهد داشت. دیجیتال ساینیج چیست؟ به صورت کلی ساینیج به معنای اطلاع رسانی بصری است. به هر تابلو ، بنر، بیلبورد و... و یا هر صفحه بزرگی که روی آن اطلاعاتی روی آن نمایش داده می شود ساینیج گفته می شود. دیجیتال ساینیج به مانیتور هایی که برای اطلاع رسانی و یا تبلیغات چه به صورت شهری و یا به صورت اختصاصی وجود دارند گفته می شود. امکان نمایش با کیفیت ،امکان ایجاد پلی لیستی پویا و پخش انواع محتوا در فرمت های مختلف از ویژگی هایی است که دیجیتال ساینیج را جزء محبوب ترین ابزار تبلیغاتی جهان قرار داده است. تفاوت دیجیتال ساینیج و نمایشگر های خانگی مهم ترین تفاوتی که می توان به آن اشاره کرد طول عمر بالای مانیتور های ساینیج نسبت به نمایشگر های خانگی است. این نمایشگرها دارای قابلیت پخش به صورت 24 ساعته هستند و این درحالی است نمایشگر های خانگی در بهترین حالت می توانند 6 الی 8 ساعت در روز روشن باشند. میزان روشنایی پنل ساینیج به گونه ای است که در محیط باز نیز قادر به پخش خواهد بود. این موضوع در فصل هایی که نور خورشید به صورت مستقیم می تابد بسیار مهم است چرا که نمایش صحیح و واضح از مزیت های استفاده از نمایشگر های سانینج به حساب می آید. در برخی از انواع این نمایشگر ها روشنایی به 3500 نیت میرسد در حالی که بهترین نمایشگر های خانگی حداکثر میزان روشنایی تا 670 نیت دارند. قابلیت شخصی سازی و امکان قرار دادن نمایشگر به صورت افقی یا عمودی از دیگر تفاوت های مهم دیجیتال ساینیج با مانیتور های خانگی است. در این پنل می توان محتوای دلخواه را بر اساس نیاز و سلیقه کاربر پخش کرد. همچنین امکان قرار دادن مانیتور به صورت عمودی و پخش محتوای مناسب نیز در این پنل قرار داده شده است. این نمایشگر ها دارای بدنه هایی بسیار مستحکم هستند چرا که برای محیط های مختلف طراحی می شوند. این نمایشگر ها بر عکس تلوزیون های خانگی در برابر صدمات و ضربه مقاوم است. از دیگر تفاوت های اساسی دیجیتال ساینیج های صنعتی با نمایشگر های خانگی نیاز این ابزار به سیستم های نرم افزاری است. نمایشگر های خانگی از این نظر نسبت به دیجیتال ساینیج ها برتری دارند چرا که برای پخش نیازی به نصب نرم افزاری جدا نخواهند داشت. البته باید این نکته را به یاد داشت که نیاز دیجیتال ساینیج ها به نرم افزاری جدا امکان شخصی سازی این ابزار و اضافه و یا حذف کردن امکانات مختلف را برای کاربران فراهم می کند. مزایا و معایب نمایشگرهای دیجیتال ساینیج این نمایشگر ها دارای ظاهری زیبا هستند و به دلیل پخش انواع فرمت های صوتی و تصویری بسیار پرطرفدار اند. نمایش پویای تصویر و ویدئو های کوتاه تبلیغاتی در جذب مخاطب بسیار موثر است و این موضوع برای صاحبان کسب و کار های مختلف بسیار حائز اهمیت است. اما سرمایه گذاری کردن و هزینه روی این پنل ها و خرید نرم افزار و طراحی و ساخت ویدئو های تبلیغاتی و... نسبتا بالا است. قابلیت پخش محتوای دلخواه و تنظیم پلی لیست مورد نظر کاربر به صورت های مختلف، از دیگر مزایای استفاده از دیجیتال ساینیج ها است. دیجیتال ساینیج ها توسط نرم افزار کنترل می شوند و تغییرات مختلف محتوایی به این ترتیب بسیار آسان است. گرچه به دلیل ماهیت کلی این نمایشگر ها، امکانات کمتری نسبت به نمایشگر های خانگی دارد ولی این به معنی کارآمد نبودن این سیستم نیست. اگرچه نمایشگر های دیجیتال ساینیج بسیار مقاوم طراحی می شوند ولی در صورت خرابی هزینه تعمیرات آن نسبتا بالا خواهد بود. مزایا: ظاهری زیبا و چشم نواز پشتیبانی از فرمت های مختلف صوتی و تصویری جذب مخاطب با نمایش تصاویر پویا امکان تنظیم پلی لیست دلخواه توسط کاربر امکان شخصی سازی و اضافه کردن امکانات مختلف بر اساس نیاز مقاومت بالا طول عمر بالای این نمایشگر ها ارائه تصویری با کیفیت و واضح حذف تبلیغات کاغذی کسب درآمد با گذاشتن تبلیغات دیگر کسب کار ها دسترسی راحت بازدیدکنندگان به اطلاعات مورد نیاز امکان پخش مستقیم کاهش هزینه تبلیغات تهیه لیست پخش و کنترل از راه دور معایب: قیمت نسبتا بالا امکانات کم تر نسبت به تلوزیون های خانگی هزینه جدا برای نصب نرم افزار هزینه تعمییرات بالا انواع نمایشگر های شهری به صورت کلی نمایشگر های شهری از نظر کاربرد و سخت افزار به دو دسته Indoor و outdoor تقسیم می شوند. دیجیتال ساینیج های outdoor ضد آب هستند و به دلیل وجود آفتاب گیر روی پیکسل های این نمایشگر ها در صورت وجود نور زیاد هم قادر به پخش تصویر هستند. این نمایشگر ها تا حدودی ضد ضربه هستند و سیستم خنک کننده قوی تری دارند. اگرچه کیفیت پخش این مدل نمایشگر نسبت به پنل های indoor پایین تر است ولی با هم کیفیت مورد قبولی دارند. از این نوع پنل ها در فضاهای باز مانند کنار خیابان ها، چهار راه ها، نمای ساختمان های تجاری، میدان های اصلی و... استفاده می شود. دیجیتال ساینیج های indoor ضد آب نیستند و غالبا بر روی پیکسل ها، آفتاب گیر وجود ندارد. این نمایشگر ها در محیط های بسته مانند فرودگاه ها، کلینیک ها، سالن های ورزشی و... می توان استفاده کرد. از نظر نرم افزاری این پنل ها به دو دسته تحت وب(web base) و مبتنی بر سیستم عامل تقسیم می شوند. سخن پایانی دیجیتال ساینیج ها در مکان های مختلفی قابل استفاده هستند. این نمایشگر ها که نسل جدیدی از تبلیغات و اطلاع رسانی ها به حساب می آیند بسیار کارآمد تر از چاپ تراکت و بنر های تبلیغاتی خواهد بود و نظر مخاطب را بیشتر جذب خواهد کرد. شرکت بهاران سیستم با بیش از 22 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید نرم افزار های سازمانی و سفارشی، آماده ارائه خدمات و معرفی نرم افزار دیجیتال ساینیج به علاقه مندان می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه نرم افزار دیجیتال ساینیج می توانید به آدرس شرکت مراجعه کرده و یا با تیم کارشناسان ما در تماس باشید. آدرس دفتر مرکزی: مشهد - شریعتی 40، ساختمان اداری تجاری آرتا، طبقه دوم، واحد 205 آدرس دفتر فروش: مشهد - نبش پاستور 18، پلاک 144 شماره تلفن همراه:  0411 004 0936 شماره تلفن ثابت:  91014701-051 دیجیتال ساینیج

 

دیجتال ساینیج چیست؟

دیجیتال ساینیج(Digital Signage) یا تابلو اعلانات هوشمند، نرم افزاری برای یکپارچه سازی و مدیریت محتوا است. این نرم افزار امکان مدیریت و پخش محتوا روی تعداد زیادی از نمایشگر ها را فراهم میکند و این امکان را به کاربر می دهد که محتوای هر نمایشگر را تعیین کرده و چیدمان و ترتیب مشخصی برای محتوای نمایشگر ها قرار دهد.

مطالب مرتبط  پرزنت مطالب با تبدیل متن به صدا و تصویر با هوش مصنوعی

در واقع عملکرد دیجیتال ساینج همانند یک تابلو اعلانات است که می توان چیدمان اخبار و اطلاعات مختلف را روی آن به صورت دلخواه مرتب کرد با این تفاوت که با صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه، در کوتاه ترین زمان می توان محتوای دلخواه را روی تعداد زیادی از نمایشگر ها بارگذاری کرد. استفاده از دیجیتال ساینیج ها امروزه بسیار فراگیر و پر طرفدار است و بسیاری از شرکت ها، مراکز دولتی، هتل ها و هلدینگ ها و… از این تکنولوژی برای فعالیت های سازمانی خود استفاده می کنند.

 

نتیجه‌گیری

فناوری‌های جدید از ابزارهای قدرتمندی برای روابط عمومی استفاده می‌کنند. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، پادکست‌ها و ویدیوها، روابط عمومی‌داران می‌توانند بهبود‌های لازم را در ارتباط با مخاطبان خود ایجاد کنند و از طریق این فناوری‌ها با جامعه مشتریان خود در ارتباط باشند. با توجه به تأثیر مثبت این فناوری‌ها در روابط عمومی، استفاده بهینه از آن‌ها می‌تواند به ارتقای کیفیت واکنش‌ها و ارتباطات سازمانی کمک کند.

——————————————————————————–

…برای مشاهده محصولات شرکت بهاران سیستم کلیک کنید…

آدرس دفتر مرکزی: مشهد – شریعتی 40، ساختمان اداری تجاری آرتا، طبقه دوم، واحد 205

آدرس دفتر فروش: مشهد – نبش پاستور 18، پلاک 144

شماره تلفن همراه:  0411 004 0936

شماره تلفن ثابت:  91014701-

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

دیدگاه
اسم
Email
وبسایت