logo

دفتر مرکزی: مشهد - شریعتی 40 ساختمان اداری / تجاری آرتا طبقه دوم واحد 205

دفتر فروش: مشهد - نبش پاستور 18 پلاک 144

ایمیل: info@baharansys.ir

همراه: 0411 004 0936

تلفن: 91014701- 051


بخش کامل مقاله

بانک مرکزی: فیشینگ درگاه‌های پرداخت با اجراشدن رمز پویا ۸۵ درصد کاهش یافت

مقالات دیگر


logo

دفتر مرکزی: مشهد - شریعتی 40 ساختمان اداری / تجاری آرتا طبقه دوم واحد 205

دفتر فروش: مشهد - نبش پاستور 18 پلاک 144

ایمیل: info@baharansys.ir

همراه: 0411 004 0936

تلفن: 91014701- 051


حملات فیشینگ

بنا به اعلام بانک مرکزی، افشای اطلاعات حساس کارت بانکی در اسفندماه سال ۹۸ نسبت به ماه‌های پیش از اجرایی شدن رمز پویا، نزدیک به ۹۰ درصد و فیشینگ درگاه‌های پرداخت حدود ۸۵ درصد کاهش یافته است.

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای جدید خبر داده که بنا بر نتایج رصد رخدادهای سایبری شبکه بانکی، افشای اطلاعات حساس کارت بانکی در ۹ ماهه‌ی اول سال ۱۳۹۸، روندی افزایشی داشته اما با آغاز زمستان و به‌خصوص رسیدن ماه‌های بهمن و اسفند، با روند شدید نزولی روبه‌رو شده است؛ درواقع رخدادهای این حوزه در اسفندماه سال پیش حدود ۹۰ درصد نسبت به میانگین رخدادهای شناسایی‌شده در ماه‌های پیش از عملیاتی‌شدن رمز دوم پویا کاهش یافته است.

رخدادهای مربوط به فیشینگ درگاه‌های پرداخت نیز در ۹ ماهه‌ی اول سال ۹۸ روندی افزایشی داشته‌اند، اما با اجراشدن رمز دوم پویا روند نزولی یافته است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، رخدادهای مربوط به فیشینگ درگاه‌های پرداخت در اسفندماه سال گذشته نسبت به ماه‌های ابتدایی سال، کاهش ۸۵ درصدی را نشان می‌دهد.

تعداد دستورات قضایی ابلاغ‌شده به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در حوزه جرائم سایبری در نزد بانک مرکزی هم با اجرایی‌شدن رمز پویا کاهشی قابل‌توجه پیدا کرده است.

در ابتدای سال ۹۸ تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده در پلیس فتا با موضوع برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز نسبت به نیمه اول سال ۹۷ رشدی ۴۰۰ درصدی داشت. این امر موجب شد بانک مرکزی در موقعیتی قرار بگیرد تا به‌‌منظور صیانت از دارایی‌های مشتریان بانکی، پویاسازی رمزهای دوم کارت‌های بانکی را تا پیش از پایان سال ۹۸ عملیاتی کند.

دشواری سوءاستفاده از کارت‌های بانکی، از بزرگ‌ترین اهداف پویاسازی رمزهای دوم کارت‌های بانکی بوده که اکنون بانک مرکزی تا حدود زیادی به آن نایل آمده و قصد دارد با ایجاد دشواری برای اعمال کلاهبردارانه، این هدف را بیش از پیش دنبال کند.

مطالب مرتبط  تبلیغات در اینستاگرام به کمک بات ها و هوش مصنوعی

1 Comment
  • محمد صالحی
    پاسخ
    Posted at ۱:۱۵ ب٫ظ, بهمن ۱۱, ۱۴۰۱

    واقعا کاش بشه یک سامانه امن برای پرداخت های بانکی طراحی کنند که بدون نگرانی بتونیم کارها رو آنلاین انجام بدیم…

ارسال یک نظر

دیدگاه
اسم
Email
وبسایت