logo

دفتر مرکزی: مشهد - شریعتی 40 ساختمان اداری / تجاری آرتا طبقه دوم واحد 205

دفتر فروش: مشهد - نبش پاستور 18 پلاک 144

ایمیل: info@baharansys.ir

همراه: 0411 004 0936

تلفن: 91014701- 051


بخش کامل مقاله

تقاوت نسخه های هوش مصنوعی ChatGpt با یکدیگر

مقالات دیگر


logo

دفتر مرکزی: مشهد - شریعتی 40 ساختمان اداری / تجاری آرتا طبقه دوم واحد 205

دفتر فروش: مشهد - نبش پاستور 18 پلاک 144

ایمیل: info@baharansys.ir

همراه: 0411 004 0936

تلفن: 91014701- 051


تقاوت نسخه های هوش مصنوعی ChatGpt با یکدیگر

تفاوت GPT-4 و GPT-3.5

در اینجا می خواهیم تفاوت نسخه های هوش مصنوعی chatgpt را مورد بررسی قرار دهیم. نسخه جدیدتر چت جی پی ت، یعنی GPT-4، که توسط شرکت OpenAI معرفی شده است. این نسخه نسبت به نسخه قبلی، یعنی GPT-3.5، به صورت قابل توجهی بهبود یافته است. در این نسخه، هوش مصنوعی ChatGpt به ورودی‌های تصویری نیز پاسخ می‌دهد. همچنین، این نسخه از چت جی پی تی، دستورالعمل‌های بسیار ظریف را به طرز خلاقانه‌ و قابل اعتمادی مدیریت می‌کند. در آزمایش‌های انجام شده روی GPT-4، نشان داده شده است که این نسخه از ChatGPT می‌تواند ورودی‌های تصویر، صدا و ویدیو را به متن تبدیل کند.

به طور خلاصه، GPT-4 یک مدل چندمنظوره بزرگ است که به ورودی‌های تصویری و متنی پاسخ می‌دهد.

 

Chat-GPT-4

 

برخی از ویژگی های این نسخه:

 

Chat-GPT-4-1

نمودار محدودیت لغت در نسخه های چت جی پی تی

 

در نهایت، OpenAI همچنین می‌گوید که استفاده از GPT-4 نسبت به نسل قبلی بسیار ایمن‌تر است. طبق گزارش‌ها، می‌تواند 40 درصد پاسخ‌های واقعی‌تری را در آزمایش‌های داخلی OpenAI ایجاد کند، در حالی که 82 درصد کمتر احتمال دارد که «به درخواست‌های محتوای غیرمجاز پاسخ دهد».

OpenAI می گوید با بازخورد انسانی آموزش دیده است تا این پیشرفت ها را انجام دهد و ادعا می کند که با بیش از 50 متخصص برای بازخورد اولیه در حوزه هایی از جمله ایمنی و امنیت هوش مصنوعی کار کرده است.

مطالب مرتبط  تبلیغات در اینستاگرام به کمک بات ها و هوش مصنوعی

 

قبل از راه اندازی GPT-4، سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در مصاحبه ای با StrictlyVC که توسط Connie Loizos در یوتیوب منتشر شد، گفت: “مردم التماس می کنند که ناامید شوند، و خواهند شد.”

آلتمن به پتانسیل AGI برای ویران کردن اقتصادهای جهان اذعان می کند و بیان می کند که گسترش سریع چندین تغییر کوچک بهتر از پیشرفت تکان دهنده ای است که فرصت کمی برای جهان برای انطباق با تغییرات فراهم می کند.

 

به طور خلاصه، ChatGPT-4 یک تحول خواهد بود، نه یک انقلاب. به گفته آلتمن، نسخه بعدی ChatGPT یک AGI نخواهد بود و 100 تریلیون پارامتر نخواهد داشت. آن شایعات نادرست است.

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

دیدگاه
اسم
Email
وبسایت