logo

دفتر مرکزی: مشهد - شریعتی 40 ساختمان اداری / تجاری آرتا طبقه دوم واحد 205

دفتر فروش: مشهد - نبش پاستور 18 پلاک 144

ایمیل: info@baharansys.ir

همراه: 0411 004 0936

تلفن: 91014701- 051


بخش کامل مقاله

آشنایی با زبان برنامه نویسی React

مقالات دیگر


logo

دفتر مرکزی: مشهد - شریعتی 40 ساختمان اداری / تجاری آرتا طبقه دوم واحد 205

دفتر فروش: مشهد - نبش پاستور 18 پلاک 144

ایمیل: info@baharansys.ir

همراه: 0411 004 0936

تلفن: 91014701- 051


آشنایی با زبان برنامه نویسی React

در این مقاله، با زبان برنامه نویسی React آشنا شده و نکات مهمی در خصوص آن فرا خواهید گرفت و همچنین آشنا خواهید شد که چه برند ها و مجموعه های معروفی از این بستر استفاده می کنند.

React چیست؟

React (یا به عبارت دیگر “ری اکت”) یک کتابخانه متن باز جاوااسکریپت است که برای ساخت رابط کاربری و اجزا آن استفاده می‌شود. این کتابخانه توسط شرکت فیسبوک توسعه و نگهداری می‌شود و یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین کتابخانه‌های فرانت‌اند برای ساخت وب اپلیکیشن‌های پویا و تعاملی است. ری‌اکت در دو نسخه ری‌اکت جی اس (به انگلیسی: React. js ) و ری‌اکت نیتیو (به انگلیسی: React Native ) ارائه شده‌است. ری‌اکت جی اس برای دسکتاپ و ری‌اکت نیتیو برای طراحی برنامه‌های موبایل می‌باشد در ادامه به برخی از مزایای مهم React اشاره می‌شود.

 

برنامه نویسی با ری اکت

مزیت‌های React

 

  • مبتنی بر جز: React بر پایه مفهوم “اجزا” ساخته شده است. یک اجزا (یا کامپوننت) به معنای قسمتی از رابط کاربری است که می‌تواند به صورت قابل استفاده مجدد طراحی شود و به صورت مستقل شناخته می‌شود. با ترکیب این اجزا می‌توان رابط کاربری پیچیده‌ای را ایجاد کرد و هر اجزا خودش را به صورت مستقل مدیریت می‌کند.

 

  • استفاده از روش اعلانی: React از روش اعلانی برای ساخت رابط کاربری استفاده می‌کند. به این معنی که شما رابط کاربری مورد نظر خود را توصیف می‌کنید و React به‌طور خودکار به روزرسانی‌های لازم را در مدل سند مجازی (Virtual DOM) انجام می‌دهد. این رویکرد باعث سهولت در ساخت و نگهداری رابط کاربری می‌شود.

 

  • جامعه و اکوسیستم گسترده: به لطف جامعه فعال و گسترده‌ای از توسعه‌دهندگان، React دارای اکوسیستم قدرتمندی است که شامل منابع، ابزارها و کتابخانه‌های متنوعی می‌شود. شما می‌توانید به راحتی به منابع مختلفی مانند پروداده‌های ورودی (props) در React، به عنوان پارامترهایی که به یک کامپوننت پاس داده می‌شوند، شناخته می‌شوند. این داده‌ها می‌توانند از بالا به پایین (یعنی از کامپوننت والد به کامپوننت فرزند) منتقل شوند و در داخل کامپوننت مقصد قابل استفاده باشند.
مطالب مرتبط  ساخت انیمیشن حرفه ای با هوش مصنوعی

 

  • مدل شی گرا سند مجازی (Virtual DOM) استفاده می‌کند: React برای بهبود کارایی از DOM مجازی استفاده می‌کند. به جای تغییر مستقیم DOM مرورگر، یک نمایش در حافظه از DOM ساخته می‌شود. زمانی که تغییراتی در رابط کاربری (UI) اعمال می‌شود، React ابتدا DOM مجازی را به‌روزرسانی کرده و سپس تغییرات لازم را در DOM اصلی اعمال می‌کند؛ این عمل باعث کاهش تعداد عملیات پرهزینه مربوط به DOM می‌شود.

 

  • JSX: React از JSX یا React JavaScript XML استفاده می‌کند که یک “اکستنشن نحو” برای جاوا اسکریپت است. JSX به شما امکان می‌دهد کدهای خود را به صورت “شبیه HTML” یا HTML-like داخل فایل‌های جاوا اسکریپت بنویسید.

 

  • جریان داده یک سویه: جریان داده در React به صورت یکطرفه (Unidirectional) و معمولاً از کامپوننت‌های والد به کامپوننت‌های فرزند است. این رویکرد به پیش‌بینی‌پذیری رفتار اپلیکیشن کمک می‌کند و اشکال‌زدایی را آسان می‌کند.

 

  • چندسکویی (Cross-platform): React را می‌توان برای موارد مختلفی مانند اپلیکیشن‌های وب، موبایل و حتی دسکتاپ (با استفاده از کتابخانه Electron) استفاده کرد.

 

اکوسیستم React  عموماً برای ساخت اپلیکیشن‌های کامل، از React همراه با سایر کتابخانه‌ها و ابزارها استفاده می‌شود.

 

برنامه نویسی فرانت

معروفترین سایت ها و پلتفرم ها که از React استفاده می کنند:

 

  1. Facebook: React.js : توسط Facebook توسعه داده شده است و به عنوان یکی از ابزارهای اصلی آن برای ساخت رابط کاربری وب استفاده می شود
  2. Netflix : این شرکت از React.js برای ساخت رابط کاربری وب خود استفاده می کند
  3. Instagram : این شرکت از React.js برای ساخت رابط کاربری وب خود استفاده می کند
  4. WhatsApp : این شرکت از React.js برای ساخت رابط کاربری وب خود استفاده می کند
  5. Airbnb : این شرکت از React.js برای ساخت رابط کاربری وب خود استفاده می کند
مطالب مرتبط  دیجیتال ساینیج چیست؟ | 14 مزیت استفاده از ساینیج

——————————————————————————–

…برای مشاهده محصولات شرکت بهاران سیستم کلیک کنید…

آدرس دفتر مرکزی: مشهد – شریعتی 40، ساختمان اداری تجاری آرتا، طبقه دوم، واحد 205

آدرس دفتر فروش: مشهد – نبش پاستور 18، پلاک 144

شماره تلفن همراه:  0411 004 0936

شماره تلفن ثابت:  91014701-

2 Comments
  • مرتضی علیمردانی
    پاسخ
    Posted at ۹:۵۲ ق٫ظ, آبان ۲۸, ۱۴۰۲

    جالب بود رفرنس خوب برای شروع ری اکت چی هست

  • محمدی
    پاسخ
    Posted at ۱۲:۰۶ ب٫ظ, آذر ۳, ۱۴۰۲

    ری اکت و فلاتر عالی هستن

ارسال یک نظر

دیدگاه
اسم
Email
وبسایت