روابط عمومی یکی از عناصر کلیدی در هر سازمان و شرکت است. با توجه به تغییرات روزافزون در دنیای فناوری، استفاده از فناوریهای جدید در حوزه روابط عمومی نیز بسیار مهم شده است.روابط عمومی از جمله حوزههایی است که تحت تأثیر فناوریهای نوین قرار گرفته است. فناوریهایی مانند رسانههای جدید، شبکههای اجتماعی و تولید محتوای دیجیتال همچنین نقش آنها در ارتقای کیفیت واکنشها و ارتباطات سازمانی و نحوه عملکرد روابط عمومی را به کلی دگرگون کردهاند
اهمیت فناوریهای جدید در روابط عمومی
فناوریهای جدید مانند شبکههای اجتماعی، وبلاگها، پادکستها و ویدیوها امکان ارتباط مستقیم با مخاطبان را به روابط عمومیداران میدهند. این فناوریها به شرکتها امکان میدهند تا با جامعه مشتریان خود در ارتباط باشند، نظرات و پیشنهادات آنها را بشنوند و به طور مداوم با آنها در ارتباط باشند. یک روابط عمومی فعال باید امروزه از این ابزار در جهت پیشبرد اهداف شرکت و سازما خود استفاده کند چون رقبا قطعا در این عرصه بسرعت فعالیت خواهند کرد و رقابت بسیار نزدیک است.
استفاده از شبکههای اجتماعی در روابط عمومی
شبکههای اجتماعی به روابط عمومیداران امکان میدهند تا با مخاطبان خود در ارتباط باشند و اطلاعات، اخبار و محتواهای مرتبط را به آنها ارائه دهند. با استفاده از شبکههای اجتماعی میتوان محتوای جذاب و خلاقانه را با مخاطبان به اشتراک گذاشت و از طریق نظرات و پیشنهادات آنها بهبودهای لازم را در سازمان ایجاد کرد.
شبکه های اجتماعی تاثیر گذار در کشور ما شامل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام، ایتا، بله، روبیکا، گپ و… است که روابط عمومی ها برای تعامل بهتر با کاربران و جامعه هدف خود باید در چندین پلتفرم حضور فعال داشته باشد.
اثرگذاری وبلاگها در روابط عمومی
وبلاگها به روابط عمومیداران امکان میدهند تا با استفاده از نوشتار، اطلاعات مفید و کاربردی را به مخاطبان ارائه دهند. با انتشار مقالات و نوشتههای مرتبط با صنعت و فعالیت سازمان، میتوان نقش تخصصی سازمان را بهبود داد و اعتبار سازمان را در نظر مخاطبان افزایش داد. همچنین در جستجوی موتورهای جستجو از جمله گوگل مطالب نوشته شده در وبلاگ موثر است تا برندی برای شرکت و موسسه شما باشد.
استفاده از پادکستها و ویدیوها در روابط عمومی
پادکستها و ویدیوها به روابط عمومیداران امکان میدهند تا از طریق صدا و تصویر، ارتباط بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنند. با ایجاد پادکستهای آموزشی، مصاحبهها و ویدیوهای تبلیغاتی، میتوان محتوای جذاب و قابل مصرف را به مخاطبان ارائه داد و نقش سازمان را بهخوبی به آنها نشان داد.
استفاده از نرم افزارهای مدیریت تبلیغات
باتوجه به نیاز امروز روابط عمومی ها در نمایش و انتشار مطالب و تبلیغات خود امر کنترل و نمایش این محتواها اهمیت ویژه ای پیدا می کند. در سازمان های دولتی و غیر دولتی بزرگ مخصوصا این موضوع اهمیت خیلی بیشتری دارد. یکی از نرم افزارهایی که برای این منظور مورد استفاده روابط عمومی های نوین قرار میگیرد دیجیتال ساینیج است.
دیجتال ساینیج چیست؟
دیجیتال ساینیج(Digital Signage) یا تابلو اعلانات هوشمند، نرم افزاری برای یکپارچه سازی و مدیریت محتوا است. این نرم افزار امکان مدیریت و پخش محتوا روی تعداد زیادی از نمایشگر ها را فراهم میکند و این امکان را به کاربر می دهد که محتوای هر نمایشگر را تعیین کرده و چیدمان و ترتیب مشخصی برای محتوای نمایشگر ها قرار دهد.
در واقع عملکرد دیجیتال ساینج همانند یک تابلو اعلانات است که می توان چیدمان اخبار و اطلاعات مختلف را روی آن به صورت دلخواه مرتب کرد با این تفاوت که با صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه، در کوتاه ترین زمان می توان محتوای دلخواه را روی تعداد زیادی از نمایشگر ها بارگذاری کرد. استفاده از دیجیتال ساینیج ها امروزه بسیار فراگیر و پر طرفدار است و بسیاری از شرکت ها، مراکز دولتی، هتل ها و هلدینگ ها و… از این تکنولوژی برای فعالیت های سازمانی خود استفاده می کنند.
نتیجهگیری
فناوریهای جدید از ابزارهای قدرتمندی برای روابط عمومی استفاده میکنند. با استفاده از شبکههای اجتماعی، وبلاگها، پادکستها و ویدیوها، روابط عمومیداران میتوانند بهبودهای لازم را در ارتباط با مخاطبان خود ایجاد کنند و از طریق این فناوریها با جامعه مشتریان خود در ارتباط باشند. با توجه به تأثیر مثبت این فناوریها در روابط عمومی، استفاده بهینه از آنها میتواند به ارتقای کیفیت واکنشها و ارتباطات سازمانی کمک کند.
——————————————————————————–
…برای مشاهده محصولات شرکت بهاران سیستم کلیک کنید…
آدرس دفتر مرکزی: مشهد – شریعتی 40، ساختمان اداری تجاری آرتا، طبقه دوم، واحد 205
آدرس دفتر فروش: مشهد – نبش پاستور 18، پلاک 144
شماره تلفن همراه: 0411 004 0936
شماره تلفن ثابت: 91014701-
بدون دیدگاه